Tarihçe

Kilometre Taşları/Tarihçe

Makyol, 1965 yılında Saffet Çebi tarafından İstanbul'da kurulur.

1976 yılında Şirketin yapılanması değişir ve anonim şirket statüsüne geçilir.

1980 yılında Şirket Tekirdağ - Hayrabolu - Çerkezmüsellim Sulama Göleti İnşaatı işini üstlenir.

1981 yılında, Tekirdağ - Malkara Ayrımı - Şarköy Yolu Kazı Sanat Yapıları ve Üst Yapı İşi, İstanbul Çevre Yolu (Uzunçayır Kavşağı Söğütlüçeşme Uzantısı) Asfalt Çalışmaları ve İstanbul - Silivri - Çayırdere Sulama Göleti İnşaatı işlerine başlanır.

1982 yılında Yeşilköy - Büyükçekmece (Duble) Yolu Alt Yapı İşleri, Gelibolu - Eceabat Yolu Alt Yapı İşleri ve Avrupa Otoyolu I, II Mekanik ve Çimento Stabilizasyonu Yapılması İşi projelerinin çalışmaları devam etmektedir.

1983, Kırklareli Çevreyolu Sanat Yapıları, Alt Yapı ve Üst Yapı İşleri, Tekirdağ - Malkara - Yaylagöne Sulama Göleti İnşaatı ve Tekirdağ - Hayrabolu - Karakavak Sulama Göleti İnşaatı işleri üstlenilir.

1984'te Makyol Mahmutbey Kavşağı-Atatürk Havalimanı bağlantı yolu projesinin kontratını imzalar.

1985 yılında Edirne-Meriç-Küçükaltıağaç Köyü Sulama Gölet İnşaatı'na başlanır.

1987 Kırklareli E Tipi Cezaevi İkmal İnşaatı tamamlanır.

1989 yılında Şirket, Kuzey Kıbrıs Kyrenia Geçitköy-Dağdere-Karşıyaka'da üstlendiği tarım amaçlı baraj projesini başarıyla tamamlayarak teslim eder.

Makyol, 1990 yılında Avcılar-Haramidere Kavşağı (E5) Bağlantı Yolu'nun inşasını üstlenir. Proje bedeli 97 milyon dolardır. Bu projeyi iki yol inşaatı izler: 72 milyon dolar değerinde bir proje olan Hoşdere-Hadımköy Bağlantı Yolu ve 33 milyon dolar proje değeri olan Haliç-Kağıthane Bağlantı Yolu.

1993 yılında yol inşa projelerine yenileri katılır: Kavacık-Beykoz Bağlantı Yolu (Proje bedeli 181 milyon dolar) ve Beyciler-Çerkezköy Bağlantı Yolu (Proje bedeli 127 milyon dolar).

Makyol, 1995 yılında proje bedeli 36 milyon dolar olan Haramidere Carrefour Hipermarket inşaatını tamamlar.

1997 yılında proje bedeli 874 milyon dolar olan Karadeniz Sahil Yolu, Çayeli-Ardeşen-Hopa Kesimi(Çayeli Geçişi Dahil) ihalesini ortak girişim (JV) olarak kazanır. Aynı yıl Proje tutarı 257 milyon dolar olan Çorlu Köprülü Kavşağı (TEM)-Çorlu Bağlantı Yolu projesini üstlenir.

Yol inşaatlarındaki başarılı performans devam ederken 1998 yılında yeni ve büyük projeler portföye katılır: Makyol, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, Suruç-Şanlıurfa Kesimi ihalesini ortak girişim (JV) olarak kazanır. Projenin bedeli 240 milyon dolardır. Şirket, yine 1998'de, 150 milyon dolar proje bedeli olan Ankara-Pozantı Otoyolu Derinkuyu-Gölcük Kesimi inşası ihalesini üstlenir.

Aynı yıl proje bedeli 61 milyon dolar olan Trakya Otoyol Ayrımı-Kırklareli-Dereköy-Aziziye-Bulgaristan Hudut Yolunun inşaatı üstlenilirken, toplam proje tutarı 135 milyon dolar olan Esenler-Metris Bağlantı Yolu tamamlanır.

2000 yılı Makyol'un kurumsal tarihinde önemli bir kilometre taşıdır: Makyol ilk yurt dışı projesi olan Arnavutluk Qukes-Qafe Thane Yolu yapımını üstlenir.

2003 Yurt dışı atılımlar devam eder: İkinci durak Kuzey Afrika'dır. Makyol, Fas'ta 350 milyon dolar değerindeki projelerin kontratlarını imzalar. Projeler esas olarak 4 ayrı otoyol inşasını öngörmektedir. Aynı yıl Şirket, 35 milyon dolar proje bedelli İstanbul Mövenpick Oteli'nin inşası ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü İstanbul Çevre Yolları Üzerindeki Viyadük Köprü ile Diğer Büyük Sanat Yapılarının Bakım ve Onarım İşi tamir-bakım çalışmasını tamamlar.

2004 yılında Makyol, Kuzey Irak'ta 372 milyon dolar proje bedeli olan Hawler Uluslararası Havalimanı İnşaatı projesini ortak girişim (JV) olarak üstlenir.

2005 Şirket bir ilke daha imza atar: Proje tutarı 139 milyon dolar olan Bursa Yenişehir Havaalanı inşaatı başarı ile bitirilir.

2006 yılında Makyol, 105 milyon Avro proje değerindeki Makyol Etiler Projesi'nin (MEP) inşaatına başlar.

Son yıllarda kaydedilen hızlı gelişim 2006 yılında devam eder: Makyol, Antalya Havaalanı PAT Sahalarının Onarım İşine başlar (Proje bedeli 18 milyon dolar). İstanbul'un trafik sorununun çözümünde büyük önem verilen ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ihale ettiği 115 milyon dolar değerindeki Dolmabahçe-Dolapdere-Piyale Paşa- Kağıthane Tünelleri Projesine de bu yıl içinde ortak girişim olarak başlanılır. Makyol'un üstlendiği bir diğer proje Beyoğlu, Piyale Paşa Bulvarı Baruthane Caddesi Kavşağı'dır.

Makyol, 2006 yılında, Kaş Yat Limanı Yapım, İşletim ve Devri ihalesini kazanır. Aynı zamanda, İstanbul'un Avrupa yakasında yer alan viyadük ve köprülerin sismik açıdan güçlendirilmesini öngören İstanbul'daki Büyük Açıklıklı Köprülerin Sismik Takviyesi projesini üstlenir. Bu proje, Japonya'nın önde gelen taahhüt firması IHI ile birlikte yürütülmektedir.

2007 yılında 20 milyon dolar proje değerindeki Bodrum Mövenpick Resort inşaatı tamamlanır ve işletmeye açılır. Ayrıca Fas'ta üstlenilmiş 39 milyon dolar değerindeki Tetouan M'diq Otoyolu ve 67 milyon Avro Tanger Port Oued R'mel Otoyolu RN2 Kesimi inşaatları başarı ile bitirilir.

Şirket 2007 yılı içerisinde bir ilke daha imza atarak 316 milyon Avro proje değerindeki İstanbul Metrosu III. Aşama, IV. Levent - Ayazağa Kesimi işini ortak girişim (JV) olarak kazanır.

Makyol,2007 yılında ENR (Engineering News Record), ABD tarafından yayınlanan listede, uluslararası faaliyetler sıralamasında dünyanın en büyük 150 uluslararası taahhüt şirketi arasında 141. sırada değerlendirilir.

2008 yılında Makyol ilerlemesine aynı hızla devam etmektedir. Yıl başında Cezayir'de Doğu-Batı Otoyolu İnşaatı kapsamında toplam 60 milyon Avro proje değerli 3 ayrı işin inşaatına başlanır. 2008 yılında kazanılan önemli bir diğer proje, 751 milyon Avro proje değerindeki Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektro-Mekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri inşaatıdır. Bu proje ortak girişim (JV) olarak Astaldi ve Gülermak ile birlikte üstlenilmiştir.

Aynı yıl içerisinde Fulya-Levazım Arası Karayolu Tüneli ve Zorlu Center Kazı ve İksa İşlerine başlanır.

2008 yılında açıklanan ENR (Engineering News Record), listesinde Makyol 225 uluslararası taahhüt şirketi arasında 144., Türk inşaat şirketleri arasında 10. sırada yer almıştır.

2009 Gebze – İzmir  Otoyolu projesi, Makyol'un ana sponsor olduğu ikinci YİD projesi olarak kazanılmıştır.


2010 Birçok ülkede, Irak, Cezayir, Fas ve Türkiye'de önemli projeler tamamlanmıştır. Bu projelerden başlıcaları;

Karadeniz Sahil Yolu / Türkiye
Gaziantep – Şanlıurfa Otoyolu / Türkiye
Doğu-Batı Otoyolu– Büyük Sanat Yapıları / Cezayir
Erbil Altın köprü Yolu / Irak
Batinah Sahil Yolu /Umman


Makyol ‘’Batinah Sahil Yolu’’ ile Umman’daki ilk projesine başlamıştır. 


2011 Makyol 2011 yilinda üstlendiği önemli yol, viyadük ve tünel projeleri ile büyük bir atılım yapmıştır.

Antalya - Kemer - Tekirova Yolu -Çamdağ & Akyarlar Tünelleri / Türkiye
Casablanca – Rabat Otoyolu / Fas
Doğu-Batı Otoyolu- Viyadükler (OA231,OA232 & OA235) / Cezayir
Beyoğlu – Kasımpaşa – Hasköy Caddesi Yol Rehabilitasyonu / Türkiye
New İstanbul Development / Türkiye projesi de bu yıl içerisinde gerçekleştirilmiştir.


2012
Ovit Tüneli ve bağlantı yolları inşaatı: Avrupa'nın 3. uzun tüneli olacak Ovit Tüneli inşaatının dahil olduğu bu önemli proje kazanılmıştır.


2013
yılında Makyol,

Duhok Uluslararası Havaalanı
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinde Yapısal Güçlendirme ve Onarım İşi
Istanbul-Şile-Ağva Yolu İnşaatı
Antalya - Ibradi Tünelleri ve Bağlantı Yolları İnşaatı
Ataturk Havalimanı Pist-Apron-Taksiyolu İnşaatı İşi Projeleri imzalanmıştır.


2014
MAKYOL, yeni projeler ile ilerlemeye devam etmektedir. Cezayir'de "Doğu-Batı Otoyolu –Oran Limanı 26 Km Bağlantı Otoyolunun  08 Km 1.Kesim İnşaatı işi (Revizyon işleri dahil)" projesi ve Fas'ta "Kasablanka Bouskoura deresinin taşmasına koruma yapılar işleri" bunlardan bazılarıdır.



Geri Dön